The kick-off

3 november 2016 - Cairns City, Australië

Nou vooruit, voor al m‘n fans, toch een blog. Omdat jullie natuurlijk ten alle tijden willen weten wat voor awesome dingen die kleine daar aan de andere kant van de wereld aan het doen is. Terwijl het in Nederland alsmaar natter wordt. En donkerder. En kouder ... ja, zeker weten dat je dit wilt? Je kunt nog terug... Oooké oké genoeg flauwekul, tijd voor een update!

Met de backpack (veel te) volgeladen, op naar de andere kant van de wereld. Dit klinkt zo onrealistisch dat het nog wel even nodig had/heeft om het te beseffen. Hoe dan ook, de 37 urige reis loog er niet om. Slapen in het vliegtuig bleek niet aan mij besteed, zelfs met een reispilletje achter de kiezen die vriendin Marieke normaliter in coma weet te brengen, ging het niet van harte. Leuk geprobeerd wel.
Het gaan voor een groepsreis was in ieder geval wel een goeie zet! Naast dat je je hele reis nooit een moment alleen was, heb ik n top week achter de rug. Lekker easy achter de rest aan hobbelen, hoe makkelijk wil je het hebben. Ideaal warmdraaien. De eerste surfles zit er ook al op, wat is dat awesome! Meerderde malen shinend over de golven gesjeesd. Volgens de instructor was ik wel in het bezit van de surfskills, nou da‘s mooi in the pocket. Zeker weten dat ik nog een surfcampweek in mn reis ga bouwen, nu al zin in.
Ook de blue mountains bezocht, een gebergte/vallei ongeveer ter grootte van België. Gevolgd door een turbobezoek aan een wildlife park. Verder dan de eerste 50 m ben ik niet gekomen, aangezien dat de area van de koala's en kangoeroe's betrof. And that‘s where I fell in love, had graag zo'n knuffelmaat geadopteerd. Paste alleen niet meerin mn tas, helaas. 20 min en 836 pogingen later was het volgende wel gelukt: de kangoeroeselfie. Missie geslaagd, linea recta terug naar de bus. Naast deze tripjes Sydney verkend (wat uitstekend lukt als je de verkeerde bus pakt), mn eerste halloweenparty beleefd en meermaaldaags mn backpack heringedeeld, elke keer in de veronderstelling dat deze nieuwe indeling toch wel écht beter zal werken. 1 ding is in ieder geval zeker: ik heb weer eens veel te veel meegenomen. Maar hé, met zo'n persoonlijke drogisterij voorlopig geen gespleten haarpunten of stinkende oksels.

Na de warming-up in Sydney werd 't tijd voor serieuzere metjebackpackoppadplannen. Na een nacht survivallen in de McDonalds van Sydney airport ben ik woensdagochtend met 3 reisgenootjes naar Cairns (noorden) gevlogen om vanaf hier in ongeveer 3 weken af te zakken tot Brisbane, waar ik in de buurt een baantje ga zoeken. Goed flappen tappen aangezien het hier vanmiddag met de gemiddelde snelheid van de vlucht van Sydney naar Cairns uit is gevlogen. Namelijk alle activiteiten tot aan Brisbane ingeboekt. Van snorkelen tot extreme raften, we gan het allemaal beleven!!! Voor nu alvast een paar fotootjes terug te vinden van de eerste week. Het merendeel zal ik echter op facebook droppen, aangezien het plaatsen van foto's hierop icm medium wifi niet bepaald bevordelijk is voor mijn bloeddruk.

Dat was m voor nu, ik ga lekker in mn korte broek een biertje drinken. Much love!

1. Laura Gijsen:
    3 november 2016
    Heeeeeeerlijk Eline verhaal dit. Perfect om een saaie stage dag op te vrolijken, thanks daarvoor. Geniet van alles!
  2. Helma:
    3 november 2016
    Heerlijk om te lezen Eline. Heel veel fun op je trip naar Brisbane.
  3. Eva:
    3 november 2016
    Aaah wat fijn om wat van je te lezen! Lekker bezig chick! x
  4. Michelle:
    3 november 2016
    Haha Eline wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt daar! Geniet ervan!
  5. Marijke:
    4 november 2016
    Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt onderweg. Ik lees vooral dat je het ontzettend naar je zin hebt. Have fun on your way to Brisbane. Hoop dat het gaat lukken om een leuke job te vinden daar. Pas op jezelf, knuffel van Marijke
  6. Marieke:
    10 november 2016
    Heerlijk verhaal inderdaad! Jammer dat de pilletjes niet werkte ;) heeeel veel plezier!!
  7. Sanne:
    30 november 2016
    Hahahahahaah Eline ik wist niet dat jij ook zo'n blog had! GEWELDIG. Ik ga je vanaf nu ook op de voet volgen. Wat schrijf jij hilarisch. Slapen in het vliegtuig lukte mij ook voor geen ene meter (al vind ik dat ik een goed excuus heb met mijn lengte. maar JIJ vrolijke kabouter zou dat toch gewoon moeten kunnen!). Heeeeel veel plezier nog en ik ga snel je andere blog ook even lezen!