Something like... paradise!

30 november 2016 - Surfers Paradise, Australië

Nav de opmerking van mam of ik nu al gestopt was met mn blog, bleek het toch weer tijd om er werk van te maken. Het echte backpacken was begonnen, inmiddels ook goed bruin geworden (en de helft alweer verloren, balen) en aan mn make-up loze hoofd ben ik ook al wel gewend. Lekker joh, zo ongegeneerd in je ogen kunnen wrijven. Maar eens zien, waar waren we gebleven. Na een paar dagen chillen in Cairns was het tijd voor onze eerste bestemming van de geboekte trip: Mission Beach. Omdat alles voor ons geboekt was, was het elke keer weer een verrassing op wat voor plek we zouden belanden. Het hostel van Mission Beach bleek in the middle of nowhere, ver van de bewoonde wereld en het mobiele netwerk. Een junglehostel met gekko’s in de keuken, hangmatten in de achtertuin en torren van 5 cm dorsnee op de wc. En dat had zeker z’n charmes. Deze plek was onze uitvalsbasis voor een dagje raften en man wat was dat vet. We hadden voor de ‘extreme edition’ gekozen, geen moment spijt van gehad. Naast het met je boot stuiteren door watervallen, zat voor de liefhebber ook het springen vanaf cliffs, het afdalingglijden zonder boot en onder de boot door een waterval duiken inbegrepen. Ik viel in de categorie groot liefhebber. De volgende dag was het tijd voor een bus+ferrytrip naar Magnetic Island, een eiland van zo’n 12 km doorsnee waar het hoogtepunt toch echt wel de barbiecar was. Een wit met roze speelgoedauto zonder deuren en dak, met deze omschrijving wel te herkennen op de foto. Ohja voor de foto’s verwijs ik toch even door naar mn facebook, ik heb officieel te weinig geduld voor het uploaden hier. Anyway, hilarisch om met dat ding rond te scheuren. Niet de meest geschikte auto om bergop mee te rijden, maar met wat extra tijd en plankgas kom je er vanzelf. Deze roadtrip voor dummies betekende ook voor het eerst links op de weg en rechts in de auto rijden, da’s even gek zo in spiegelbeeld, maar het wende snel. Scheelt dat je op zo’n eiland geen complexe verkeerstoestanden met onoplettende fietsers en turborotondes hebt. ONadat we onszelf de volgende ochtend met de roze bolide bij de ferry hadden afgezet, kwamen we eind van de middag aan op Airlie Beach. Daar zijn we de volgend dag op de boot gestapt waarop we 2 nachten zouden blijven. Op avond nr 1 haaien op bezoek gehad, gevolgd door een dolfijnenshow. Lucky us! Iets minder lucky was ik de volgende ochtend toen er een likje pindakaas door mijn jam heen bleek te zitten. Thank god had ik last minute nog mn medicijnen in mn tas geduwd, dus daar ging de eerste voorraad. Na een paar uur onder supervisie van de megazorgzame crew, mn lieve reischickies en de medische dienst te hebben gestaan, besloten we dat een enkeltje ziekenhuis niet nodig was en ik de rest van de trip kon blijven. Helleluja!!! Des te meer genoot ik van de privétour over de Whitsundays (strandzand als sneeuw, felblauw water, alsof je in een vakantiefolder staat), het snorkelen en chillen wat de dagen erna volgde. Sowieso een van de hoogtepunten van mn reis so far. Niet veel later volgde een ander awesome uitstapje: 3 dagen kamperen op Fraser Island. Per groep van 8 reed je over stranden en door de jungle, in een dikke 4 wheel drive land rover! Ik had de mazzel dat het animo om te rijden tamelijk laag was in onze auto, waardoor ik 2 vd 3 dagen heb kunnen scheuren. And another hobby was found! Tussen het rijden door gestopt bij verschillende meertjes, uitkijkpunten en loslopende Dingo’s (soort wolfhond, google voor meer info). ‘s Avonds lekker marshmallows roosteren bij ‘t kampvuur, slapen in een tentje, 3 dagen niet douchen, ‘t hele totaalpakket and I loved it! Eenmaal terug bij het hostel had je pas door hoe hard je eigenlijk stonk, van de douche die volgde heb ik nog minstens 24 uur nagenoten.
Door naar de laatste tussenstop van onze reis naar Brisbane: Noosa. Je kunt ‘t een beetje vergelijken met Knokke: een decadent vakantiedorpje. Heel knus wel! In een van de ochtenden een ronde gerend door het National Park, langs de kust de bergen/bossen in. Heerlijk was dat, ook fijn te merken dat ik de 10km nog prima kon halen ondanks het gemis van mn sportritme. En toen, aangekomen in Brisbane, even schakelen! Geen stranden en kneuterige winkeltjes, maar hoge gebouwen, mensen in pak, drukte… niet gedacht dat ik daar als stadstrutje nog eens moeite mee zou kunnen hebben. Het hostel wat we voor de eerste nacht hadden geboekt bleek nog sfeerlozer dan een grijze stoeptegel dus het vinden van een nieuw onderkomen werd onze eerste missie. Eenmaal geslaagd waren we niet meer uit het shopping centre weg te slaan, net zoals op alle andere dagen die volgden. 4 vrouwen midden in een stad, een beperkte kledingvoorraad mee… dat is vragen om problemen. Maar laten we het daar maar niet te lang over hebben. Hella, Sarah en ik gingen op banenjacht, allemaal op zoek naar een job voor een maand en dat bleek iets te ambitieus. Te laat voor de feestdagenpersoneelsrecruitment en ook nog eens in de zomervakantie van de scholieren. Hella had mazzel en wist op dag 1 een plekje in de keuken van het hostel te bemachtigen. Sarah en ik hebben na een frustrerend, onsuccesvol jachtseizoen van een week besloten het goede leven weer op te zoeken en door te reizen. Anna zat inmiddels al met haar billen op Bali, voor haar begint het baantjeszoeken pas in 2017. Dus, boeltje na 1,5 week weer gepakt en vertrokken naar Surfers Paradise! Nu in een heerlijk luxe hostel, de banenzorgen geparkeerd voor over een paar weken. Half december komen we aan in Sydney, waar we in ieder geval t/m nieuwjaar zullen blijven. Een vriend van zuslief zit daar en deze held kan ons hosten, hoe chill is dat. Kerst in bikini op het strand, oud&nieuw met het Sydneyse vuurwerk, jahoorrrrr. En die baan, die bewaren we voor januari. Alles op z'n tijd :)

Tot slot NIEUW NIEUW NIEUW in Elines blog: de ‘Wist je dat…’ rubriek. Random feitjes voor bij het koffiezetapparaat of een awkward silence tijdens een eerste date. Met deze maand:

Wist je dat…
… je hier voor 100 ml Calvin Klein parfum evenveel neerlegt als voor 6 liter yoghurt of 1 kratje bier? (=40 dollar)
… kangoeroes het lastig vinden om in de lens van de camera te kijken?
… mn reischickies me omgedoopt hebben tot Jip?
… een hostelgenoot met z’n spray-tan het brandalarm heeft af laten gaan, waardoor het hele hostel geëvacueerd moest worden?
… ons eten in een van de hostels tot 3x toe gekaapt is door skirre backpackers?
… wortel met nutella echt een gouden combi is? (Serieus, probeer)

Knuffels, Eline

1. Eva:
    30 november 2016
    Hahahaha Eline, ik moet echt lachen om jou! Wat een geweldig avontuur! En wat heerlijk dat enthousiasme van jou! Xxx
  2. Sanne:
    30 november 2016
    HAHAHAHAHA echt ik ga hier compleet stuk. Ik heb stukjes gequoot aan mijn collega's zodat er hier nog een greintje vrolijkheid is terwijl het hier donker, grauw en -4958405 graden is. Geniet er nog van!!!